Followers

Tuesday, November 30, 2010

Laporan

Ewah!..laporan pulak..hahahh....bukan laporan sukan taw..tapi laporan kesihatan Baie..kenapa Baie nak bagitaw tentang laporan kesihatan Baie?..jawapannye mudah ja...sebab...ikut suka Baie la, da blog ni Baie yang buat!..hahaha...um..keadaan Baie sekarang agak kurang sihat..dimana Baie mengalami selsema dan bersin..aiyak..banyak kali da bersin...tak terkira...nak buat keja pun susah ta..k la..pa pun, Thanx for reading!

Saturday, November 27, 2010

Assalammualaikum...

Jawab tak salam Baie?..huhu...Baie hari ini mood boleh dikira sebagai kurang sedap la..maksud Baie mood yang agak sedih + gembira...macam mana tu?...Baie rasa Baie mungkin la ada memikirkan satu perkara mengenai sahabat Baie..hurm...biasa la sahabat yang selalu kuar lepak minum bersama-sama mungkin susah dah lepas ni nak kuar lepak bersama Baie dan sahabat-sahabat lain..Ini kerana sahabat Baie ada yang sambung belajar, ada yang dapat kerja luar dari perlis..hurm..agak pelik kan Baie asa sedih..tapi..untuk kebaikan sahabat-sahabat Baie, Baie fikir positif ja dan gembira dengan keadaan ni sebab sahabat-sahabat Baie juga ada perjalanan rancangan kehidupan diorang juga kan...Maybe da sampai masa sahabat-sahabat Baie untuk merengangkan jarak..haha..Gud luck to my best frens yang akan sambung belaja dan yang akan gerak kuar dari perlis..taw tak kat mana?kat peneng ja pun..hihi..buat teruk boleh Baie..hahaha...macam mana la Baie tak rasa macam tu, selalu kuar lepak kan..tetiba tak xda..hihi..ala..nanti boleh la Baie turun peneng lepak-lepak dengan sahabat-sahabat Baie..sekali-sekala kuar dari perlis lepak peneng best jugak asyik pergi ke "luar negara" ja..hahahaha....ok la..kepada sahabat-sahabat Baie..Gud Luck!..Do the best!...pa pun...Thanx for reading!

Saturday, November 20, 2010

Luka Seribu Rindu

Api dah menjadi bara
Bara menjadi debu
Mawar indah nan setangkai
Layu dan berguguran

Begitulah ibarat cinta
Terjalin sementara
Madu tak sempatku rasa manisnya
Pahit barganti
Terpaksa ku telan jua

Aku bagaikan tawanan
Di dalam perang rindu
Asyik berganti derita
Cinta tak kesudahan

Mesranya tingkahmu
Disamping dirinya
Menambah luka di hatiku
Senyumanmu di samping orang ketiga
Bagaikan sembilu
Menusuk di hatiku

Hati ku sakit tak tertahan lagi
Kasih
Sudahnya begini
Cinta suci nan sejati
Kemanakah hala
Yang akan kubawa
Hati sarat luka seribu rindu
Dia yang menanti
Setiaku menunggu
Tapi kepadanya kau pergi

Luka Seribu Rindu???em..rasa-rasa Baie, lagu ni ada sedikit tercalit kedukaan pada diri Baie..Baie suka lagu ni, sebab memang sesuai la ngan Baie...hurm!..its about LOVE!..tak abih-abih love..love..love...cukup!...fokus to work!..aiyak..da nak fokus napa Baie post tentang love ni..taw kenapa?..nak Baie bagitaw jugak ka?...kang Baie bagitaw sakit hati pulak bila da taw..ok la..Baie bagitaw...sebab...blog ni Baie punya...ikut suka hati Baie la..hahaha...jangan marah k...mengong suda otak..:p..try la dengar lagu..cari dalam youtube ke..search la..Fotograf-Luka Seribu Rindu...orait!..


(p/s:dalamgembiraadaduka)..pa pun..Thanx For Reading!


Friday, November 19, 2010

Seimbangkan

Seimbangkan?...Baie nak seimbangkan apa ni?,.,..,hihi...hurm!..Baie kalau boleh..nak seimbang, "Pandai Cakap, Pandai Buat"..bukan "Pandai Ckap, Buatnye Tak"..no..no..no....sebab tu Baie sedaya upaya untuk seimbangkan apa yang Baie cakap dan buat...bukan mahu membuktikan sesuatu, tetapi nak tanamkan sikap dalam diri...Diri Baie boleh buat!..bukan hanya sekadar bercakap..ehhe....pa pun...Baie kena usahakan la..hihi..orait bebeh..uik..tak penah guna perkataan bebeh ni..hahahahah...orait..pa pun..thanx for reading!

Ringan Tulang

Uik?..ringan tulang......bukannya nak bagitaw yang tulang-tulang dalam badan Baie ni ringan!..hahahah...nak kata ringan jugak tak jugak kot..kalau timbang berkilo-kilo jugak ni..hahaha..em..Baei beberapa kali pernah dipuji..amboi rajin..hahaha...rajin ka?..puji ka perli?..hahaha...apa pun, tak kisah la..Baie ni jenis yang mudah kira..maksudnya, jenis tak kisah..Baie open minded la...Baie suka tolong orang...Baie fikir, kalau kita selalu tolong orang, nanti jika Baie dalam masalah, bukan Baie nak mengharapkan balasan dari orang-orang yang pernah Baie tolong..tapi Baie mengharapkan, mudah-mudahan, segala urusan Baie yang sukar tu, InsyaAllah...dipermudahkan olehNya..taw kan sapa Nya tu..siapa lagi jika bukan pencipta kita semua...Yang Maha Esa...Allah s.w.t..hurm..hari ini kan hari jumaat...jadi Baie cerita sedikit perkara berunsurkan ketuhanan la..hihiih...Sesungguhnya....apa yang berlaku, janganlah kita salahkan Pencipta kita...ada hikmah di atas setiap yang berlaku...tetapi, perkara yang akan berlaku kita tak tahu bukan?..jadi sebaik-baiknya, kita gunakan akal yang diberi...Berfikir 2x mahupun lebih, tak salah..sebab pa taw..sebab...tu otak kita..kita pun pasal la nak fikir banyak kali..hahaha...ingat, jangan fikir hanya sekali taw..hihih...Kehidupan kita memang banyak dugaan..banyak sangat...sehinggakan ada makhluk yang diciptakan olehNya, sanggup membunuh diri...MasyaAllah..........kepada yang beragama islam, jangan sekali-kali melakukan perkara tersebut...Kuatkan hati, tekadkan iman...Gunakan fikiran sebelum melakukan sesuatu..sesungguhnya, perbezaan manusia dan haiwan adalah manusia berakal..haiwan tidak..mahu jadi seperti haiwan?...bela haiwan tak pe jugak..Baie ada kucing!...ehhhe..sempat lagi selit...hahah.....ok la..perkara yang berlaku atas kehendak diriNya untuk melihat diri kita kuat menempuh segala ujian...Ujian tersebut menandakan titik perubahan pada diri kita dan tanda diri kita di ambil berat olehNya..dan menyayangi diri kita..InsyaAllah...Orait...pa pun...Thanx for reading!

Monday, November 15, 2010

Yang Sempurnakan ku

~Kaulah bidadari dalam hidupku
Yang selalu hadir di dalam mimpiku
Bunga yang selalu harungi hariku
Anugerah Tuhan yang sempurnakanku

Bila kau jauh
Aku selalu rindu
Bila kau ada
Hatikan berbunga

Ku akan selalu menjadi bintangmu
Menerangi gelap dan mimpimu
Aku setia di sini mengusap tangismu
Menemani sunyi di hatimu~

Kenapa la Baie nak tulis cerita yang sempurnakan ku ni..Bukan apa, Baie dalam tengah-tengah solo ni, Baie cuba jugak mencari merpati putih yang dapat sempurnakan Baie yang masih serba kekurangan ni..em...harap-harap apa yang Baie impikan dapt dimakbulkan..InsyaAllah..Orait..
Thanx for reading!

Thursday, November 11, 2010

Arrgggghhhh!!! & Banjir & Kerja & Apa-apa sajala

Arrgggghhhh!!!!
Aik!...marah ke Baie?...ahaks!..xla...arrgghhh tu sbnarnya Baie tengah mengeliat...pagi-pagi kan sejuk..wah..mengeliat......best......abis lendur urat-urat kt badan...hihihi.,..Jom sama-sama buat...angkat kedua-dua tangan keatas, sambil tu pusing kan ckit badan,dan tolak kuat-kuat!..err...kalau ada sapa-sapa rasa sakit, jangan salahkan Baie taw...hahah...Baie mengeliat ikut suka ja...hahahah...em..da bapa hari Baie xupdate blog...da kena sound bapa kali da ngan reader Baie..fuh!...tampo kang ha..hahahah...relax-relax suda...sebab...

Banjir
terkandas dengan masalah banjir yang berlaku di Perlis, walaupun rumah Baie tak kena, tp jalan raya kebanyakan ditutup, em!..nk kuar g kangar pun tak boleh..aiyak..benda nak jadi kan..kuasa DIA..dah termaktub da banjir nak jadi kan.,.hihi..Lepas banjir, masuk opis, gotong-royong kemaskan opis lak..lupa nak snap gambar gotong-royong,al maklumlah, suka sangat Baie dengan aktiviti macam ni, semangat tinggi sampai lupa da...hahah...Lepas siap gotong-royong, esok tu, datang keja lagi kan,

Kerja
mak ai.....keja bertimbun-timbun...aiyak.....mengong suda otak...kena susun semula jadual kerja Baie..haih...macam menteri la pulak..ahaks..mana taw kan, kot-kot termakbul jadi menteri ka..jadi menteri biasa-biasa pun jadi lah..haaaa..tinggi angan-angan, orangnya tak tinggi pun...hahahahah....tak pa tak pa..hal kecil ja tu..korang kisah ke? ada Baie kisah??!...hahah...

Apa-apa sajalah!
1)Sakit Urat
Baie muda-muda lagi sakit urat???...Biar betul???...em..2minggu lepas, pas bangun pagi, pinggang Baie terasa sangat sengal!...tapi bukan Baie sengal!..sengal do..hahah,...Pas tu, Baie g la cek kt klinik..Kena plak buat ujian air kencing, ya la, masalah pada pinggang ni kan bahaya, nasib baik la tak da apa-apa..Doktor cakap, duk buat kerja kena rehat sama, cara duduk tu kena betul..orait! doktor! Baie tengah buat la sekarang..ehehhe..(p/s:tak nak cita pasal pelatih nurse kt klinik tu,pelatih muda lak tu)..ngeh2..ngeh2,,,sengal!..ooppss...pinggan taw yang sengal..ahaha

2)Kurangkan Merokok
Adakah Baie telah berjaya mengurangkan aktiviti merokok???em..nak kata 100% berjaya tu tak jugak!..hahah..Baie asa dalam 10% kot baru berjaya...haiiihh,,,.nak cari mana lagi 90%..banyak tu..ni kalau peperiksaan upsr ni dah sah-sah GAGAL ni..hahaha...orait!..Baie akan cuba lagi..sekurang-kurangnya, 50%..macam dulu-dulu time periksa dapat markah, akan kata, fuh!..nasib baik, atas pagar ja..hahah...(p/s:UPSR - teringin masuk sekolah berasrama penuh!)hihi

3)Cari banyak klien
Klien oh klien...Jika Baie mempunyai 10 orang diri Baie, mesti suma permintaan dapat dipenuhi...hihi..yela, mana tak nya, kejap jumpa kt sana, kjap kt sini...kadang tak jumpa!..maw tak jumpa, dah tak buat appoiment!..amboi..macam syarikat besar sangat dah eh, nak ada appoiment..betul ka Baie eja tu..?hahahah....tibai suda..orait! kepada klien-klien yang selalu buat tempahan kat Baie, Baie ucapkan terima kasih banyak-banyak kerana mempercayai hasil kerja Baie..(p/s:pernah jumpa klien yang sangat cantik, tapi, isteri orang, anak da 3!)..aiyak..makan jamu la tu..hihi..

4)Hiburan sikit..hehe
Hiburan???..tak perlu kot cita panjang-panjang tentang hiburan ni, sebab kalu tengok tb pun da hiburan da kan..tapi yang pasti i like tektonik!..hahaha...orait..cukup-cukup..(p/s:lengoh kot duk tektonik..ha padan muka!)..hahah

5)Makan bagi banyak
Yeah!..makan banyak-banyak, bagi ada isi dalam badan!..maksud Baie nak ada lemak ckit..hihi...macam-macam makanan nak makan..makan adalah benda kedua paling best!..hik..hik..orait..(p/s:teringin kuar makan bersama perempuan, pernah kuar, tapi kuar mak n kak,family tu..hihi..kedebush!..kena tumbuk..main-main na..)..hahah..mengong!

6)Nak tambah berat badan
Berat badan Baie sekarang boleh dikatakan agak ringan kot!..haahha..tp kena tiup angin berkelajuan 30kmj tak la melayang..hahahah..Baie ada g cek nak kena tambah berat badan banyak mana kan, disarankan oleh BMI...kena tambah lagi dalam 6@7 kg?..wah...banyak jugak tu..tp untuk dapatkan berat badan yang ideal sanggup..cewah....orait..(p/s:err...nak nampak besar ckit..hahah)

7)Senaman Ringan
Ha senaman ringan Baie duk buat jugak ni..Pagi-pagi bangun tido ja, dengan muka mengantuk gila, buat terus senaman..wah..kena paksa, klu tak paksa, manja plak..haha..buat la pumping, n apa-apa yang berkaitan..hihi...orait..(p/s:nak bg ada sedikit ketulan pada badan!..hahahahahahahahahahahahahaha)....mengong lagi suda!..hahah

8)Berbual / Mesej / err...komunikasi la!
Kepada sesiapa yang selalu berkomunikasi dengan Baie, kalau Baie tak balas tu, paham-paham la na, SIBUK...si...buk....sibuk!..eja2 jap..hihi..jangan kata Baie sombong lak!..Baie tak suka sombong-sombong ni..orait..(p/s:kadang tak balas kredit xda!...hahahahahaha..)

9)Tido nak kena bagi cukup
Perkara yang paling best!...tdo...zzzzZZZzzZZzzzz..oit!..jangan tido sekrang, sapa nak habiskan cita ni..haahah..tdo best kan, tambah-tambah kalu time sejuk..wah.....asa macam di syurga..hihi...Sejak 2 menjak ni, Baie selalu tido lewat dalam jam 1pg..aiyak..baru lepas dapat nasihat,kalau nk muka licin xnak jerawat naik, tido awal..erm...orait!..Baie akan usaha lakukan..tp asa pelik la tido awal..macam xckup sesuatu ja..hihi..(p/s:nak mimpi indah yang jadi kenyataan!)..hihi..

10)Percutian!
Yes!...penat-penat bekerja apa salahnya sekali sekala pergi bercuti kan..rehatkan minda katakan..wah..best ni..g ramai-ramai ngan member sekapala / sekamcing (bukan kencing!)haha...best kan dapat g...member ajak g pulau pangkor!..pulau langkawi!peneng!..mana 1 nak p ni..nk p suma tempat tak leh, kena berjimat jugak..hhaaihh..tp kan skali skala abihkan duit bleh kot..hihi..(p/s:kumpul duit untuk tunaikan hajat..hihi)

(p/s:nah reader!..baca la..penat kot taip ni..haha...hihihi...:p)...


Yeah!...dancing!!!!!!!!!!!...:p
Thanx for reading!