Followers

Wednesday, January 25, 2012

Mencuba

Baie sentiasa mencuba apa yang terbaik untuk Baie dan sekeluarga...Siapa mahu tengok orang lain susah hati bukan? semua orang nak tengok yang indah-indah..sedarlah, sekelip mata akan berubah jika DIA berkehendak..tak mengapa, apa yang kita terima, kita terima...Mana tahu ada hikmah yang baik disebaliknya...Hati sakit, perkara biasa...Jiwa menderita, perkara luar biasa..Jiwa ni jika tidak stabil, akan menyerang bahagian otak..Sebab itu ada hospital sakit jiwa..faham? Buat masa sekarang, jiwa Baie stabil la..amboi..kang ampa kata jiwa Baie tak stabil lak..hahaha..k la..saja 'update'..dah bersawang da blog Baie..jumpa lagi..

(p/: Meskipun sakit, muka tetap mengukir senyuman...suka senyum, awet muda..hihi)

Thanx for reading!

Thursday, January 19, 2012

...


Bukan tiada tajuk...tetapi Baie tepaku dengan keadaan apa yang Baie rasa sehingga Baie tak dapat berfikir tajuk yang sesuai..hehehe... (gelak pulak, ingat serius dah tadi)...Ok...Berapa hari dah Baie tak 'update' ??? Tertinggal kan...adoi..Baie agak sibuk sehingga tak sempat nak 'update'..hihi...Selalu Baie buat temu janji dulu sebelum jumpa, tapi sekarang jadual pun dah penuh, bila dapat 'on call' ja Baie ajak jumpa terus la..senang..kang nak atur-atur tarikh lambat lak...tapi tu pun bergantung pada keadaan Baie la kalau Baie free..hehe... :p..Apa pun Baie buat, Baie sentiasa ingat akan kawan-kawan Baie dan cuba meluangkan masa untuk mereka... Walaupun tidak dapat berjumpa sekalipun, sekurang-kurangnya Baie berhubung menggunakan telefon...I love my friends so much...Adakah mereka juga menyayangi Baie juga???..tanyalah mereka... hihihi... Kesempatan ni juga Baie nak ucapkan terima kasih tak terhingga kepada ALLAH s.w.t yang mana Baie rasa Baie dekat sangat denganNya...Alhamdulillah..semoga Baie terus dekat dengan pencipta kita..InsyaAllah... (Baie nak sangat bercuti di tempat yang indah dan tiada gangguan...Hurm...bila ntah dapat rasa..eheh..penat-penat keja ni, kalau pergi bercuti best ni...hope dapat!.....)

(p/s: member ajak pergi Hatyai cuti raya cina ni ... nak pergi ke tak?)

Thanx for reading!

Tuesday, January 17, 2012

Maaf


Ungkapan maaf dari Baie, dari hujung rambut hingga hujung jari kaki.. :D ..Kenapa Baie minta maaf, yup, sebab Baie fikir apa yang Baie luahkan mungkin ada yang berasa tidak selesa...maaf sekali lagi..Walaupun Baie tidak menyalahkan sesiapa dalam blog Baie, mungkin sedikit sebanyak mempengaruhi seseorang..Mungkin masa Baie nak buat entry baru terikut dengan emosi, mungkin la..Jadi Baie mohon maaf ya semua.. Sayang anda semua.. :)

(p/s: Sedang berusaha ke arah lebih baik..InsyaAllah)

Thanx for reading!

Berkongsi


Berkongsi apakah yang Baie maksudkan itu??? Yang pasti ianya bukan lagi disebabkan masalah cinta atau masalah yang melibatkan apa saja..Baie nak kongsikan perkara yang Baie rasa Baie patut bersyukut kerana Baie diberikan peluang untuk memperbaiki kelemahan yang ada pada Baie...Ada dua perkara yang Baie nak kongsikan. Pertama, Baie sangat-sangat bersyukur ke Allah s.w.t yang mana memberikan rezeki kepada Baie..Walaupun rezeki ni bukanlah untuk Baie nak cepat kaya atau Baie taksub dengan wang ringgit, rezeki ni walaupun tidak banyak hasilnya, tapi Baie mendapat banyak tempahan dari pelanggan-pelanggan yang menghubungi Baie untuk membuat tempahan..Jujur Baie cakapkan, setiap hari ada pelanggan baru yang membuat tempahan..Syukur Alhamdulillah...rezeki yang diberi, walaupun tidak banyak hasil, ianya tetap rezeki bagi Baie..Moga rezeki Baie, keluarga Baie, rakan-rakan Baie, dan pelanggan-pelanggan Baie terus dimurahkan rezeki di dunia dan diakhirat hendakNya..InsyaAllah.. Kedua, Baie baru balik dari berbual dengan rakan-rakan selepas berjumpa dengan pelanggan Baie..Kenapa Baie nak cerita tentang berbual dengan rakan-rakan Baie..Macam ni, ada kisah disebalik berbual-bual kosong tersebut..Baie dipertemukan dan diperkenalkan dengan seorang hamba Allah yang mana malam ni banyak memberi ilmu, pandangan dan nasihat mengenai kehidupan serta agama islam..Tak sia-sia pengisian Baie malam ni...Baie tidak kenal hambal Allah ni, Baie panggil dia cik,dia seorang lelaki bukan perempuan...Banyak pengisian yang Baie dapat dari cik ni.Terima kasih kerana berkongsi dan bertukar-tukar pendapat serta memberikan pandangan.Masih jauh lagi perjalanan untuk Baie mendalami ilmu agama dan Baie akui, Baie masih jauh ketinggalan, jadi InsyaAllah moga Baie terus mendekati agama suci Islam ini...Berbual mengenai perkara macam ni, memang menarik perhatian Baie sampai tidak sedar jam menunjukkan jam 1 pagi dari jam 9.30 tadi Baie dan rakan-rakan dikedai makan tersebut.Agak panjang 'entry' malam ni Baie taip...hehehe..Baca ja la..bagi rajin sikit na... :p ..Ok lah, Baie pun nak tido, esok kerja...hehe..

(p/s: Semoga setiap tindakan dan perlakuan Baie diberkati olehNya...amin...Yang baik itu datangya dari Allah s.w.t, dan yang buruk,hina lagi keji itu datangnya daripada Baie sendiri...)

Thanx for reading!

Sunday, January 15, 2012

Teringat Cerita Masa Sekolah


Cerita apa yang Baie maksudkan? Ok, cerita ni mengenai penipuan...Apa sangkut paut penipuan dengan cerita Baie nak sampaikan??? Ok, macam ni, Ustazah ada cerita, seseorang itu jika menipu kecil, dia akan menipu lagi besar...Untuk menutup menipu kecil dari diketahui, dia perlu menutup dengan penipuan yang besar, dan jika untuk menutup penipuan yang besar dari diketahui, dia perlu menutup pula dengan penipuan lagi besar, dan jika mahu menutup penipuan yang lagi besar dari diketahui, dia perlu menutup lagi dengan penipuan lagi lagi besar dan begitulah seterusnya...Jika dia sudah tidak mampu untuk menipu, anda tahulah apa yang akan terjadi jika orang sekeliling sudah mengetahui...Ustazah sudah pesan, jangan mulakan menipu terhadap orang, itu akan menjadi tabiat...Harus menipu sekiranya keadaan itu mengancam nyawa contohnya : Rumah sepasang suami isteri dimasuki penyamun, penyamun mengugut mahu membunuh sepasang suami isteri jika tidak menyerahkan barang kemas, jadi barang kemas suami isteri tersebut adalah palsu, penyamun bertanya adakah ini yang asli??? Jadi untuk menyelamatkan nyawa, sepasang suami isteri harus berbohong dan mengatakan ianya adalah asli walaupun barang kemas itu adalah palsu...faham???...hurm..itu yang Baie nak kongsikan...faham-faham lah kita ambil yang mana baik dan yang mana buruk...

(p/s: Sama-sama kita ubah ke arah yang lebih baik)

Thanx for reading!

Saturday, January 14, 2012

Diluah Mati Emak, Ditelan Mati Bapa


Apakah masalah yang menimpa Baie??? Baie rasa Baie tidak memulakan masalah ini...Tolonglah jangan buat macam ni kat Baie, Baie rasa macam dianiaya..Baie sejujurnya terima seadanya, tapi mengapa buat kat Baie macam ni???Baie dah la hampir-hampir kemalangan, tapi Baie tak bagitaw sesiapa pun, sebab tak nak ada orang risau tentang Baie..Baie lebih risaukan orang lain dari keselamatan Baie sendiri...Baie lebih pentingkan orang sekeliling Baie...sebab apa??? Sebab Baie SAYANG! orang sekeliling Baie...Janganlah menganiaya sesama kita..Kita ni manusia biasa ja...Bila-bila Pencipta kita boleh buat sesuatu untuk membalas perbuatan kita...Jika DIA kata, jadi, maka jadi lah ia... KUN FA YAKUN.. Wallahulam...

(p/s:Aku sayangkan kau)

Thanx for reading!