Followers

Thursday, November 11, 2010

Arrgggghhhh!!! & Banjir & Kerja & Apa-apa sajala

Arrgggghhhh!!!!
Aik!...marah ke Baie?...ahaks!..xla...arrgghhh tu sbnarnya Baie tengah mengeliat...pagi-pagi kan sejuk..wah..mengeliat......best......abis lendur urat-urat kt badan...hihihi.,..Jom sama-sama buat...angkat kedua-dua tangan keatas, sambil tu pusing kan ckit badan,dan tolak kuat-kuat!..err...kalau ada sapa-sapa rasa sakit, jangan salahkan Baie taw...hahah...Baie mengeliat ikut suka ja...hahahah...em..da bapa hari Baie xupdate blog...da kena sound bapa kali da ngan reader Baie..fuh!...tampo kang ha..hahahah...relax-relax suda...sebab...

Banjir
terkandas dengan masalah banjir yang berlaku di Perlis, walaupun rumah Baie tak kena, tp jalan raya kebanyakan ditutup, em!..nk kuar g kangar pun tak boleh..aiyak..benda nak jadi kan..kuasa DIA..dah termaktub da banjir nak jadi kan.,.hihi..Lepas banjir, masuk opis, gotong-royong kemaskan opis lak..lupa nak snap gambar gotong-royong,al maklumlah, suka sangat Baie dengan aktiviti macam ni, semangat tinggi sampai lupa da...hahah...Lepas siap gotong-royong, esok tu, datang keja lagi kan,

Kerja
mak ai.....keja bertimbun-timbun...aiyak.....mengong suda otak...kena susun semula jadual kerja Baie..haih...macam menteri la pulak..ahaks..mana taw kan, kot-kot termakbul jadi menteri ka..jadi menteri biasa-biasa pun jadi lah..haaaa..tinggi angan-angan, orangnya tak tinggi pun...hahahahah....tak pa tak pa..hal kecil ja tu..korang kisah ke? ada Baie kisah??!...hahah...

Apa-apa sajalah!
1)Sakit Urat
Baie muda-muda lagi sakit urat???...Biar betul???...em..2minggu lepas, pas bangun pagi, pinggang Baie terasa sangat sengal!...tapi bukan Baie sengal!..sengal do..hahah,...Pas tu, Baie g la cek kt klinik..Kena plak buat ujian air kencing, ya la, masalah pada pinggang ni kan bahaya, nasib baik la tak da apa-apa..Doktor cakap, duk buat kerja kena rehat sama, cara duduk tu kena betul..orait! doktor! Baie tengah buat la sekarang..ehehhe..(p/s:tak nak cita pasal pelatih nurse kt klinik tu,pelatih muda lak tu)..ngeh2..ngeh2,,,sengal!..ooppss...pinggan taw yang sengal..ahaha

2)Kurangkan Merokok
Adakah Baie telah berjaya mengurangkan aktiviti merokok???em..nak kata 100% berjaya tu tak jugak!..hahah..Baie asa dalam 10% kot baru berjaya...haiiihh,,,.nak cari mana lagi 90%..banyak tu..ni kalau peperiksaan upsr ni dah sah-sah GAGAL ni..hahaha...orait!..Baie akan cuba lagi..sekurang-kurangnya, 50%..macam dulu-dulu time periksa dapat markah, akan kata, fuh!..nasib baik, atas pagar ja..hahah...(p/s:UPSR - teringin masuk sekolah berasrama penuh!)hihi

3)Cari banyak klien
Klien oh klien...Jika Baie mempunyai 10 orang diri Baie, mesti suma permintaan dapat dipenuhi...hihi..yela, mana tak nya, kejap jumpa kt sana, kjap kt sini...kadang tak jumpa!..maw tak jumpa, dah tak buat appoiment!..amboi..macam syarikat besar sangat dah eh, nak ada appoiment..betul ka Baie eja tu..?hahahah....tibai suda..orait! kepada klien-klien yang selalu buat tempahan kat Baie, Baie ucapkan terima kasih banyak-banyak kerana mempercayai hasil kerja Baie..(p/s:pernah jumpa klien yang sangat cantik, tapi, isteri orang, anak da 3!)..aiyak..makan jamu la tu..hihi..

4)Hiburan sikit..hehe
Hiburan???..tak perlu kot cita panjang-panjang tentang hiburan ni, sebab kalu tengok tb pun da hiburan da kan..tapi yang pasti i like tektonik!..hahaha...orait..cukup-cukup..(p/s:lengoh kot duk tektonik..ha padan muka!)..hahah

5)Makan bagi banyak
Yeah!..makan banyak-banyak, bagi ada isi dalam badan!..maksud Baie nak ada lemak ckit..hihi...macam-macam makanan nak makan..makan adalah benda kedua paling best!..hik..hik..orait..(p/s:teringin kuar makan bersama perempuan, pernah kuar, tapi kuar mak n kak,family tu..hihi..kedebush!..kena tumbuk..main-main na..)..hahah..mengong!

6)Nak tambah berat badan
Berat badan Baie sekarang boleh dikatakan agak ringan kot!..haahha..tp kena tiup angin berkelajuan 30kmj tak la melayang..hahahah..Baie ada g cek nak kena tambah berat badan banyak mana kan, disarankan oleh BMI...kena tambah lagi dalam 6@7 kg?..wah...banyak jugak tu..tp untuk dapatkan berat badan yang ideal sanggup..cewah....orait..(p/s:err...nak nampak besar ckit..hahah)

7)Senaman Ringan
Ha senaman ringan Baie duk buat jugak ni..Pagi-pagi bangun tido ja, dengan muka mengantuk gila, buat terus senaman..wah..kena paksa, klu tak paksa, manja plak..haha..buat la pumping, n apa-apa yang berkaitan..hihi...orait..(p/s:nak bg ada sedikit ketulan pada badan!..hahahahahahahahahahahahahaha)....mengong lagi suda!..hahah

8)Berbual / Mesej / err...komunikasi la!
Kepada sesiapa yang selalu berkomunikasi dengan Baie, kalau Baie tak balas tu, paham-paham la na, SIBUK...si...buk....sibuk!..eja2 jap..hihi..jangan kata Baie sombong lak!..Baie tak suka sombong-sombong ni..orait..(p/s:kadang tak balas kredit xda!...hahahahahaha..)

9)Tido nak kena bagi cukup
Perkara yang paling best!...tdo...zzzzZZZzzZZzzzz..oit!..jangan tido sekrang, sapa nak habiskan cita ni..haahah..tdo best kan, tambah-tambah kalu time sejuk..wah.....asa macam di syurga..hihi...Sejak 2 menjak ni, Baie selalu tido lewat dalam jam 1pg..aiyak..baru lepas dapat nasihat,kalau nk muka licin xnak jerawat naik, tido awal..erm...orait!..Baie akan usaha lakukan..tp asa pelik la tido awal..macam xckup sesuatu ja..hihi..(p/s:nak mimpi indah yang jadi kenyataan!)..hihi..

10)Percutian!
Yes!...penat-penat bekerja apa salahnya sekali sekala pergi bercuti kan..rehatkan minda katakan..wah..best ni..g ramai-ramai ngan member sekapala / sekamcing (bukan kencing!)haha...best kan dapat g...member ajak g pulau pangkor!..pulau langkawi!peneng!..mana 1 nak p ni..nk p suma tempat tak leh, kena berjimat jugak..hhaaihh..tp kan skali skala abihkan duit bleh kot..hihi..(p/s:kumpul duit untuk tunaikan hajat..hihi)

(p/s:nah reader!..baca la..penat kot taip ni..haha...hihihi...:p)...


Yeah!...dancing!!!!!!!!!!!...:p
Thanx for reading!

No comments: