Followers

Saturday, June 23, 2012

Mengenal Antara Sahabat dan Kawan

Baie nak berkongsi sedikit tentang mengenal antara sahabat dan kawan ... Tahu kenapa, sebab Baie sendiri sedang mengalami perkara ni ... Mudah ja kita nak kenal mana sahabat mana kawan ... Sahabat ni sukar dicari ... Kawan? mudah!... sesiapa pun boleh menjadi kawan ... Baie akui, Baie banyak kawan, banyak sangat ...Sahabat? Ya! ... ada .. sekarang baru Baie jumpa betul-betul sahabat ... Kenapa Baie akui begitu??? Nak tahu? Ok, macam ni, Baie akui, sekarang Baie sedang 'jatuh', maksudnya, Baie sedang berada di bawah ... Tak selamanya kita berada di atas ... Semasa Baie berada di bawah ni lah, Baie kenal mana sahabat mana kawan ... Semuanya berpunca kerana duit ... Duit merosakkan hubungan ... Masa kita ada duit, berlambak kawan datang ... Masa tiada duit, hanya sahabat datang membantu ... Ya Baie ucapkan terima kasih banyak-banyak kepada sahabat Baie ... Sahabat Baie inilah yang menolong Baie masa Baie susah dan juga senang ... Memang sampai mati pun tak akan terbalas budi sahabat Baie ... Baie hanya mampun berikan doa kepada sahabat Baie ...Inilah apa yang Baie rasa tentang hidup mempunyai sahabat dan kawan ... Tapi tak mengapa setiap orang ada kelemahan dan kelebihan ... Ini Baie jadikan sebagai pengajaran kepada Baie ...Baie tahu ada hikmah semuanya ... Allah s.w.t mengetahui perkara yang lebih baik untuk Baie ... Terima kasih Ya Allah kerana memberi dugaan kepada Baie ... Korang macam mana? pernah lalui tak? hihi ... Baie harap korang mampu berfikir yang terbaik dalam hidup .. Baie ni minat jadi kaunselor ni .. Lari topik! ... hehe .. Sampai sini saja, sebelum bertemu lagi ...

p/s : Berkawan biar beribu, bercinta biar satu ... Mengenal semuanya perlu, esok hari kita tahu ... )

Thanx for reading!

No comments: