Followers

Friday, June 3, 2011

Kes Bayi Di Buang Di Flat Sentul Utara

Apa nak jadi ha..kes ni dah banyak kali dah...tp kes ni paling menyayat hati, bayangkan bayi dicampak dari tempat tinggi hingga terburai kepala.MasyaAllah....kenapa la diperlakukan sedemikian..Anda nak tengok gambar bayi tersebut?bagi yang bleh tahan tengok, tengok la, kalau tak berani tengok, jangan tengok..kesian ya amat..sangat-sangat kesian..Baca dulu petikan dibawah, mugkin ada yang terlepas sebelum tengok mayat bayi tersebut...(p/s:tolonglah jangan buat begitu lagi...sadis dan sungguh tragis...)

"KUALA LUMPUR: Kekejaman jenayah buang bayi ibarat mencapai tahap kemuncak apabila seorang bayi lelaki yang masih bertali pusat ditemui mati dengan kepala berkecai dipercayai akibat dicampak dari tingkat lima sebuah pangsapuri di Sentul Utara, di sini, jam 12 tengah malam kelmarin.

Bayi berkenaan dipercayai masih hidup sebelum dicampak. Dipercayai bayi itu dibawa seseorang ke tingkat lima pangsapuri berkenaan berdasarkan kesan darah yang ditemui di tangga bangunan itu.
Penduduk yang menemui mangsa, Ahmad Azhari, 34, berkata ketika itu dia baru meletakkan keretanya di tempat letak kenderaan di bawah pangsapuri berkenaan.

Menurutnya, ketika berjalan menuju rumahnya, dia melihat benda seakan-akan bayi terbaring di tepi tong sampah di atas jalan.
“Saya pada mulanya menyangka benda itu anak patung, namun pelik apabila melihat ada kesan darah. Saya kemudian berjumpa jiran yang berada berdekatan dan menyuruhnya memeriksa objek itu dan terkejut apabila mendapati ia mayat bayi,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.
Jirannya, Mokhtar Ahmad berkata, ketika melihat mayat bayi itu dari dekat, hatinya amat tersentuh kerana terdapat kecederaan teruk pada kepala bayi itu. Tak sangka ada manusia tergamak melakukan perbuatan kejam ini,” katanya yang melaporkan kejadian itu kepada polis.

Pengerusi Rukun Tetangga pangsapuri berkenaan, Ramli Abd Aziz, 43, berkata selama 17 tahun menetap di situ, ini kali pertama kejadian pembuangan bayi secara kejam berlaku.
“Geram apabila difikirkan mereka melakukan perbuatan kejam itu dan sayu rasanya ketika saya melihat darah bayi itu yang keluar dari kepalanya.

Petikan berita dari hmetro.com.my,pada 2 Jun 2011"

Anda bersedia nak tengok?....

tolonglah...saat melihat gambar ini, tak dapat nak menggambarkan betapa kejamnya tindakan yang dilakukan oleh si pelaku.itu bayi...NYAWA dan kurnia yang diberikan Allah s.w.t..sangat sedih... :( .. Thanx for reading!

2 comments:

Anonymous said...

kembalilah kepangkal jalan........

Baie said...

ya..moga2...