Followers

Monday, June 6, 2011

Umur 80 Tahun Jadi Rebutan!!!

Wow!!!!!!!...Siapakah dia???Umur 80 tahun masih menjadi rebutan!!!..pppeewwiittt....Inilah dia model Majalah Vogue keluaran Disember tahun 1946 ketika itu dia berusia 15 tahun...Nama apa???Nama beliau ialah Dell' Orefice yang sudah mencecah usia 80 tahun dan menjadi model tertua di dunia yang mana masih lagi menerima permintaan tinggi di pentas peragaan...hhuuuyyoo..kita kalau dah umur 80 tahun ni..agak-agak la kan, tengah duk buat apa ha???...ada yang main dengan cucu, ada yang dah pakai tongkat, ada yang tiub disumbat sana sini, ada yang nyanyok, ada yang huuuiihh..macam-macam la...yang penting sekali ada yang tak sedar diri bila dah tua..hihi..jangan terasa ye... senyum-senyum...hihi...Berbalik kepada model tersebut, dia masih menjadi pilihan pereka fesyen terkenal Addrienne Vittadini dan Alberta Ferretti...wow..bergetah sangat dah ke sampai masih berkenan ni..rezeki dia la kot..hihi..Dengan ketinggian 178cm pernah menjadi penghias muka depan Majalah Vouge sebanyak enam kali dan 14 kempen kosmetik sebagai jurucakap.Dia ni berdarah campuran Itali dan Hungary, pernah mengalami kesusahan hidup apabila zaman kecilnya , dia terpaksa tinggal di rumah kebajikan dan menumpang di rumah saudara-maranya...(p/s:kebanyakan orang yang telah berjaya mesti ada kisah disebalik kejayaan tersebut..kn2?..)tengok la dulu gambar beliau..kejap beliau kejap dia, mana satu ni..ahhaha..layan saja...



Baie kongsikan cerita ni bukan apa, tak adalah sampai nak buat idola, ceh..cukup setakat kita mengetahui sebagai pengetahuan, masih ada manusia yang berumur 80 tahun yang menjadi kegilaan lagi buat masa sekarang...Kalau yang tak nak amik taw tu, terpulang la..haha...Thanx for reading!

No comments: