Followers

Monday, August 1, 2011

Penat Ker Berpuasa???

Haiipp...Penat ker berpuasa???...tak la...mana penat, sapa cakap penat???orang yang cakap penat itu adalah orang yang selalu tinggal puasa...kalau tak tinggal puasa, tak penat la..dah menjadi macam perkara rutin kan..hari ni kan hari pertama, biasala maybe agak berat sedikit, esok lusa tulat ok la..kan2..Kita tak yah la nak tunjuk sangat yang kita sedang berpuasa, bukan apa, tahan lapar dan dahaga macam tak makan seminggu, buat muka letih macam kerja 42jam tanpa henti, jalan macam tulang sudah tiada, memandang macam tiada mata...urm, korang tengok la gambar di bawah ni...Insaf-insaf la sama...bersyukur kita diberi ruang untuk berpuasa dan mengalami bulan Ramadhan..

Bayangkan dalam gambar tersebut adalah ibu anda, ayah anda, adik anda, kakak anda, sedara anda dan yang berhubung kait dengan anda...macam mana???

Kredit to BlogSerius

(p/s:Tadah tangan, ucaplah syukur...)

Thanx for reading

No comments: