Followers

Tuesday, August 9, 2011

Rezeki


Rezeki???Baie berpendapat rezeki yang kita peroleh ada dua cara..Yang pertama mendapat rezeki dari Allah s.w.t secara berusaha, dan kedua peroleh dari Allah s.w.t juga tetapi rezeki yang diberi untuk menguji, sejauh mana tahap kesyukuran kita pada Dia mahupun, sejauh mana kita lalai atas nikmat rezeki tersebut...Ingatlah, pada zaman sekarang, rezeki seseorang tidak diduga dapat...Maybe sekarang dia jatuh teruk, tapi lepas tu, Dia bagi rezeki untuk tolong..Dan maybe sekarang tengah senang lepas tu, tiba-tiba jatuh teruk..Em..dah banyak dah keadaan macam tu terjadi bukan...Kenyataan tu..(p/s:apsal Baie serius ni??) hahahaha...Tak da la, Baie juga menunggu rezeki Baie... :) Baie tidak kisah walaupun orang lain mendapat rezeki yang melimpah ruah, maybe sekerang masa dia...Baie belum lagi taupun kita tahukan, Allah s.w.t suka menguji, sampai mana kita mampu menahan ujian tersebut...Bukan senang kita nak dapat ujian dariNya...Orang yang mendapat ujian dariNya adalah orang yang sangat beruntung, kerana Allah s.w.t telah memberi perhatian kepada dia..Untungnya..MasyaAllah...Berbalik kepada rezeki tadi, Baie percaya rezeki Baie akan tiba juga walaupun lambat...Sabar itu lebih penting dari segalanya...Baie agak sentimental pada jam 1 pagi ni,hihi..Korang layan je la..:)

(p/s: Suka melihat kejayaan kawan-kawan, harap sentiasa bersyukur dan jangan lupa diri)

Thanx for reading!

No comments: